schooltips

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Vad ska man ha i skolväskan?

Av Stina - 20 augusti 2013 15:11

Vad ska man egentligen ha i sin skolväska? Ja, det kan egentligen bara DU bestämma. Men i detta inlägg får du lite tips på smarta grejer som kan vara bra att ha i väskan, sedan är det upp till dig om du väljer att använda tipsen! :)

 

Som jag nämnde i början så är det här bara tips på saker som är ganska smarta att ha i väskan, eller som jag tycker är bra att ha i väskan. Men det är som sagt upp till dig, om du vill använda något utav tipsen! 


Småprylar som är bra för att tillfällen:

- En spegel. Det kan vara skönt att bara kunna kolla lite snabbt hur man ser ut. 

- Servetter eller våtservetter. Med dessa kan man torka av sig om man är kladdig eller spillt något oväntat. De funkar ju också om man är snorig! ;)

- Handsprit. För att hålla sig fräsch och ren om händerna innan man äter m.m, så är handsprit perfekt att ha i väskan! (Funkar även med våtservetter).

- Hårborste. Framförallt för oss tjejer, i guess. Alltid skönt att kunna borsta ut hårt när man känner att det behövs. På glitter så kan man köpa en spegel och borste i ett, ni hittar den i deras butiker. 

- Litet skohorn. Om du har skor som krånglar eller behöver en liten extra hand är det otrolig smart med ett mini-skohorn i väskan.

- En penna. Ibland kan man behöva skriva upp något m.m, en penna är (trotts att vi för det mesta skriver allt på mobilerna) bra att ha med sig. 

- Smink. Om man sminkar sig kan det vara skönt att ha med dig lite reserv, t.ex en mascara och ett läppbalsam. (Själv sminkar jag mig inte direkt, men brukar ha ett läppbalsam & en concealer i min väska). 

- Handkräm och lypsyl. Om du har lätt att bli torr (som jag), är det bra att ha sådana grejer i väskan, framförallt nu under hösten & vintern då man lättare blir torr på grund av kylan. 


Vad ska man ha med sig i skolväskan?

- Så klart är skolsaker viktiga, såsom pennor, block m.m, men sådant brukar man oftast lämna på skolan. I vilket fall, om du tar hem sakerna är det viktigt att tag med dem så du kan jobba sedan. 

- En kalender kan vara ganska realistisk. I den kan du skriva upp när du har prov, när läxor ska lämnas in, övriga viktiga saker osv.

- Mobil & hemnycklar, såklart.

- Ett mapp som du kan sortera alla dina läxor i.

 

Bild på hår-spegel grejer från glitter. Har själv en sådan i min väska. Klicka på bilden för större format. 



 OM DU GILLAR INLÄGGET SÅ KAN JAG GÖRA ETT INLÄGG OM VAD JAG HAR I MIN SKOLVÄSKA

 
 
Ingen bild

Lina

20 augusti 2013 20:35

Bra tips! Ska nog ha lite av dem sakerna i min väska!! :)

Stina

21 augusti 2013 18:11

Kul ;)

 
Sara - En blogg om psykisk ohälsa

Sara - En blogg om psykisk ohälsa

21 augusti 2013 20:30

Hej, du har en jättefin blogg och därför har jag gjort din blogg till mitt veckans tips i min blogg. Hoppas att det var okej! Hr av dig annars så tar jag bort inlägget!
http://saramodigh.bloggplatsen.se/2013/08/21/10118760-veckans-tips-schooltips/

http://saramodigh.bloggplatsen.se

Stina

21 augusti 2013 21:23

Åh, vad glad jag blir! Tack så mycket! :)

Självklart är det okej, det gör mig bara glad. Kul att tycker om min blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 30 november 2013 01:05


Visst har det varit tyst ett tag?    Hej igen! Jag har haft fullt upp med skolan, fritid och träning och en massa annat huller om buller vilket har lett till att bloggen kommit om sidan. Förhoppningsvis kommer jag ha mer tid från ca vecka 50. Led...

Av Stina - 14 september 2013 22:39

Ja, vi kan väl kalla det för "viktig info". Jag känner att det finns några allmänna saker om bloggen samt uppdateringen som jag vill tag tag i! Om du nu läser min blogg, så skulle jag vara riktigt tacksam om du orkar läsa hela inlägget eftersom det ä...

Av Stina - 10 september 2013 15:02


Har du en otrevlig lärare som klassföreståndare eller övrig på skolan? Någon som inte alls visar hänsyn, använder småtaskiga skämt eller som kommenterar en massa? I så fall så passar detta inlägg dig!  Inom kort kommer även ett till inlägg under ka...

Av Stina - 9 september 2013 14:15


Vi alla har väl lite prat som vill ut under lektionerna? I vilket fall de flesta utav oss. I detta inlägg så ska jag skriva om hur man kan undvika att prata till stor del utav lektionen.  Inlägget var önskat i önskelådan. Vad vill du läsa om? Önska...

Av Stina - 8 september 2013 12:53


Hejsan! I detta inlägg så ska ni få läsa om vad man gör om man inte gillar maten i skolan, helt enkelt. För skolmaten är ju kanske ingen höjdare? Inte sant?  Inlägget var önskat i önskelådan. Har du någon önskning? Tveka inte, skriv vad du vill läs...

 

Hejsan!

 

Detta är en blogg som ger tips och peppar alla som går i skolan. På bloggen kommer ni helt enkelt kunna läsa om skolpepp, betyg, pluggtips & en massa annat som kan vara kul att veta. Följ bloggen för daglig uppdatering.

 

Jag som driver bloggen är en trettonårig tjej vid namn Stina. Jag gör mitt bästa i mina inlägg, för att kunna förmedla tips & pepp!

 

6 besvarade frågor

 

 

 

Har du hemkunskap?
 Ja
 Ibland/Sällan
 Nej

 

   

Här kan du skriva precis vad du vill att jag ska skriva om. Betyg, Skolkompisar, Bråk, Tips m.m. Precis vad som helst! Er önskan är min lag, så att säga. Klicka bara på "Gå till gästboken" ovanför. 

 

  

School Pencil

Ovido - Quiz & Flashcards